Jednym z końcowych etapów regeneracji turbosprężarek wyposażonych w zmienną geometrię łopatek (VNT) przepływu gazów spalinowych, jest odpowiednia kalibracja kierownicy zmiennej geometrii.

Nie skontrolowanie poprawności ustawienia lub nieprawidłowa regulacja zmiennej geometrii, skutkuje niewłaściwą pracą silnika. Towarzyszy temu zjawisko zarówno braku mocy silnika, zbyt późne uzyskiwanie maksymalnego momentu obrotowego  jak i tzw. przeładowywanie (overboost) gdzie pojazd wchodzi w tryb awaryjny często sygnalizując problem zaświeconą kontrolką CHECK ENGINE.

Mając na uwadze ogromną wagę wykonania prawidłowo czynności ustawienia zmiennej geometrii turbosprężarki w naszej firmie korzystamy z urządzenia angielskiej produkcji firmy Turbo Synthesis Ltd o nazwie BenchFlow 2000. Jest to platforma przeznaczona do kalibracji kompletnie  zregenerowanych turbosprężarek ze zmienną geometrią wyposażonych zarówno w siłowniki pneumatyczne z elektrycznym czujnikiem jak i bez czujnika położenia, a także najnowszej generacji turbosprężarek wyposażonych w sterowniki elektroniczne wszystkich dostępnych producentów na rynku.

BenchFlow 2000 posiada bazę danych fabrycznych nastawów turbosprężarek ze zmienną geometrią, która jest na bieżąco uaktualniana o coraz nowsze dane kalibracyjne, pozwala to nam na pracę z najnowszymi turbosprężarkami. Dzięki temu mamy pewność profesjonalnie wykonanej usługi, zaoszczędzając klientom czasu i kłopotów związanych z późniejszą regulacją zmiennej geometrii turbosprężarki na samochodzie.

Do każdej regulacji zmiennej geometrii na naszej platformie, dołączany jest wydruk w postaci potwierdzenia uzyskanych prawidłowych wartości kalibracji.

© Copyright 2016 turbo-lab.pl